Sunday, May 3, 2009

Setuju X Wahai Kaum Hawa?

Saje nak share skit ape yg aku blaja dr Sir Amin mase aku g HK hari tu..
Mase tu aku, saudara G-Bom ngn Sir Amin 3 org jer dlm dorm..Sir Dany ngn cikgu2 laen xder..so, aku ngn saudara G-Bom yg terkenal ngn galok gatal kami nok nikoh ni tanye laa psal Sir Amin ape bestnya kawen..

Banyok mnda die ceramoh tp yg ni paling fresh aku igt dlm kpale..

Sabda Nabi Muhammad S.A.W.:

“Kalaulah aku dibenarkan memerintah seseorang sujud kepada seorang yang lain, nescaya akan kuperintahkan perempuan sujud kepada suaminya” [riwayat at-Tirmidhi dan lain-lain]

Sujud adalah lambang ketaatan, oleh itu kita hanya disuruh sujud kepada Allah sahaja. Sebab itu nabi mengatakan, andainya boleh manusia sujud kepada manusia nescaya baginda akan menyuruh isteri sujud kepada suami.

Ayat kat atas tu aku copy paste jerr tp hadis tu mmg hadis sahih..
So kwn2 kaum Hawaku, jadilah wanita yg solehah dan taat kpd perintah suami yg soleh selagi x langgar syarak..kpd kwn2 kaum Adam plak, buleh doh nok start sedor diri skarang (kpd yg x sedor diri lagi mcm aku)..makin beso makin byk tggungjwab weyh..tp jgn gong plop..mntang2 nabi kate gitu, bangge r?? huhu..so, piker2 kan laa ye..


2 jerr.SALAM.

11 comments:

KHAIRUL gbom (*__*) said...

gtal ngat k ak ney.....(biar gtal bnyok pn)hahahha..... tkg kte snding sesame ye bro.....hahahaha

Mike_Delta_Hotel_33 said...

hahahaha..bkn mu nok sanding kat marang ke??

amalfaeqah said...

yesh..ku stuju..:D

deedee said...

okeh!!

hamba Allah said...

yup..btol2

Mike_Delta_Hotel_33 said...

bagus2..baik2 mmber2 pmpuan aku nieyh..

asyir said...

erk....urmm maapla mnyibuk hehe..
da hadith tu ckp cmtuh...btol2,
btw kengkadang kene angin jugak ngan 'tok laki' nih,takut muaaa...
hehe~

Mike_Delta_Hotel_33 said...

~nasya

kalo 'tok laki' hampeh x gune gak.. bg penyepak lagi bagus..wt ssh2 jer nak sujud (kalo bleh la).. hak3!!

asyir said...

tau xpe...
sj nk berlapik je tue..
hwee~jdlah toklaki yg bergune*

iirraa said...

aku skong!

Mike_Delta_Hotel_33 said...

~nasya

"jdlah toklaki yg bergune*" awk pesan kat sy ke?? hek3..


~fatin

baguz2..bleh jd isteri mithali nih..