Saturday, April 11, 2009

Meng'HACK' Resipi Kari Ikan

Hahaha..hari nie aku xde ape nak buat so aku masak lagi..kali nie aku telah meng'HACK' kari ikan yang tersangat2 best!! Bangge aku sbb rase die, fuh!! Actly, bleh tahan jer..haha..kepada pembaca2 wanita di luar sane, anda patut rase dengki dgn kejayaan aku ini!! kah3!!

Summary kepada bahan2 resipi kali ini...


Ikan kembong empat ekor...


Pes kari..(serbuk kari ngn air asam jawa)


Bawang merah n putih untuk tumis, bendi..serta tomato, santan pekat dan dua tangkai daun kari..(tiga2 ni xde dlm gambar).

Tumis dulu skali ngn daun kari sampai naik bau, then masukkan pes kari tadi..dah agak2 menggelegak tu, masukkan santan..tunggu die masak, then masukkan tomato, bendi dan ikan kembong empat ekor tadi..masukkan air sket tp pandai2 la agak2 ye..pastu, sprinkle la garam secukup rase..resultnya:



Seperti yg dapat dilihat, tomato dah hilang begitu juga dengan seekor ikan kerana aku x sabar2 nak rase dan sgt2 suke akan tomato..hehehe..tu jer laa..SALAM..

2 comments:

eQa.lala said...

fuh..xsangke mmg terer msk ny..
xacila tunjuk saje..kne bg org rse gak..haha..

esok nak msk la..dah lme xmmsk..huhu..*eyh lupe esok ade drivin klas..

oke rabu la bru bley msk..nak lawan ny..sape msk ag besh..

Mike_Delta_Hotel_33 said...

wokep2!! sile la tunjuk ajar saye nie ye!! memasak itu penting nak2 bile da stat smbung blaja nanti..