Monday, December 28, 2009

Patah Hati

Tatkala jiwa terasa longlai
Aku rebah
Darah-darah marah mengalir deras
Tapi apa daya aku
Hanya mampu melihat
Dan mendengar khabar derita


Mereka di sana tak pernah tenang
Kita di sini senang lenang
Mereka di sana melempar batu
Kita di sini melempar dadu
Aku malu


Aku ingin menjadi pejuang
Aku ingin menjadi kuat
Tapi ingin hanya tinggal ingin
Mindaku dingin
Sibuk mengacu telunjuk
Aku hanya mampu duduk
Sekali lagi aku malu
Kerana hatiku tak tahu malu


Anak isteri diragut nyawa
Pejuang syahid membela bangsa

Kita??

Masalah tak pernah reda

Remaja

Belia

Dewasa

Tua

Tak pernah teguh pada agama...


Sabarlah saudaraku
Akan kuberjuang di jalanku sendiri
Andai aku tak mampu mengangkat senjata
Aku akan mengangkat pena
Walau banyak kelemahan
Akan kucuba menahan membalas serangan
Dalam dunia yang penuh dugaan


Tidak bergelorakah jiwa kamu wahai saudara Islamku??

No comments: